Wie is J.Boeter kraanverhuur en speciaal transport?
Het begon met één telescoopkraan van 25 ton. Jaap Boeter nam deze kraan mee toen hij het bouwbedrijf verliet waarin hij was opgegroeid. Dit was in 1985. Zijn vader ging met pensioen. Dit was voor Jaap het moment om te verzelfstandigen. Nu heeft het kraanbedrijf zijn vleugels ver uitgeslagen, ook in Speciaal transport.
En dat na een valse start.
Door een ernstig ongeluk was Jaap het eerste jaar niet in staat te werken. Daarna zat het gelukkig mee. Port Zélande werd gebouwd. "Daar hebben we twee jaar gestaan met een kraan".
J. Boeter moest algauw een tweede kraan aanschaffen. Het bedrijf was toen nog gevestigd in Nieuwe-Tonge, bij het loonbedrijf van zijn schoonouders. Na een jaar of vier volgde de verhuizing naar de Oudelandsedijk in Middelharnis, waar het bedrijf tot op heden nog gevestigd is. Na de grote klus in Port Zélande bleef er volop werk. Steeds vaker kwam er vraag naar onze kraanverhuur van buiten Goeree-Overflakkee.
Het materiaal is veel zwaarder geworden sinds de start in 1985.
"Vroeger deed je alles met kranen van 25 ton. Nu begint het bij 45, 50 ton. De zwaarste die nu verkrijgbaar is, is zelfs 1200 ton".
Waar onze grens ligt?
"Nergens, de grens is oneindig! Wij kunnen tegenwoordig alle klussen aan".
In 2007 kwam er een belangrijke uitbreiding van het bedrijf. J. Boeter nam een transportbedrijf in Numansdorp over dat zich bezighield met speciaal transport.
"Vrachtwagens met een kraan. Zo zijn we in staat transport en plaatsing te combineren. Dat geeft meer flexibiliteit".
Momenteel zijn er drie wagens voor speciaal transport. J. Boeter gebruikt ze voor bijvoorbeeld machineverhuizingen, het transporteren en plaatsen van prefab woningen en het vervoeren van diverse materialen van A naar B. Dat brengt het bedrijf uit Middelharnis in heel Nederland en zelfs over de grens. Er is veel veranderd, ook als het gaat om de bediening van de kranen, maar wat gebleven is, is de service.
"Wij verkopen nooit nee en helpen nog steeds mee in de bouw".